دیاستم یا فاصله بین دندان چیست؟

مقایسه Vue و React - کدام یک را انتخاب کنیم؟

Vue.js و React.js دو فریمورک جاوا اسکریپتی فرانت-اند هستند که برای توسعه دهندگان بسیار محبوب بوده و هر ساله به عنوان پرکاربرد‌ترین فریمورک‌ها در صدر جدول قرار می‌گیرند. هر دو فناوری به توسعه دهندگان یک رویکرد سازنده برای ساخت برنامه‌های وب ارائه می‌دهند، اما هر کدام موارد استفاده خاص خود را دارند و به نیازهای مختلف تجاری پاسخ می‌دهند. در این مقاله هر یک را به همراه مزایایی که آن‌ها را منحصربه‌فرد می‌کند، بررسی خواهیم کرد.

چرا دو فریمورک اینقدر محبوب هستند؟

دلایل زیادی برای برجستگی Vue و React از نظر توسعه دهندگان وجود دارد، اما قبل از این‌که عمیق‌تر به ویژگی‌های متمایز آن‌ها بپردازیم، اجازه دهید به طور خلاصه وجه مشترک این دو را که باعث تقاضای زیاد آن‌ها شده است، بررسی کنیم.

  • DOM مجازی - به جای رندر کردن مجدد کل صفحه همانند DOM معمولی، React و Vue فقط شی‌هایی را به‌روزرسانی می‌کنند که تغییر کرده‌اند، با این کار در زمان و منابعی که دستکاری‌های سنگین DOM مصرف می‌کند، صرفه‌جویی می‌شود.
  • رابط کاربری مبتنی بر کامپوننت - کتابخانه‌های بسیاری وجود دارد که با استفاده مجدد از کامپوننت‌های Vue و React روند توسعه برنامه را تسهیل می‌کنند، بهره‌وری توسعه دهنده را بهبود می‌بخشند و نوشتن کد را سرعت می‌دهند.
  • کتابخانه view - تمرکز بر روی مواردی همچون مسیریابی، مدیریت state و غیره.
  • کتابخانه کامپوننت‌های رسمی برای ساخت اپلیکیشن‌های تلفن همراه – این قابلیت مدت‌ها در Vue مورد انتظار بود اما اکنون در هر دو فریمورک پشتیبانی می‌شود.
5 / 0
امتیاز مقاله
امتیاز شما در رابطه با این مقاله ؟

0 / 5. 0